Malé/velké jídelníčkové vychytávky

15. dubna 2015 v 8:14 | Llamka |  Kolem okolo
Moji milí fitnessáci! Po článku o nejlepších cvicích na partie sedací a nových receptech (kterými jste si doufám nacpali břicha:-)) pro vás mám dneska několik neuspořádaných tipů ohledně jídelníčku. Možná jsou vám jasné, možná ne. Každopádně mi přijdou důležité a doufám, že vám pomůžou se třeba zase někam kousek posunout (ne směr cukrárna).



1) Nesposlouchejte ženské krávoviny
Bod, který musím/chci zmínit jako první, že číst přechytřelé rady ohledně hubnutí, nedejbože "rýsování" nebo "shazování do plavek" berte prosím jenom jako zábavnou show. Nemůžu se zbavit představy, že většina těch redaktorek, které tyhle (většinou) bludy píšou a o problematice obvykle neví nic (zato si moc pochutnávají na bagetě s majonézou a čokoládové tyčince, kterými si psaní článku zpríjemňujou. Vážně, roky jsem si jako redaktorka přivydělávala a proto vím, kdo všechno a co všechno může vesele postovat). Takže - všechny ty musli tyčinky, hory zeleninových salátů k obědu a tipů na "zdravou" sváču v podobě kukuřičných chlebíčků prosím ignorujte a kdyžtak si radši přečtěte, proč jíme v česku takové blafíky.


2) Greek style
Kamarádka se mě nedávno ptala, jak bych jí doporučila vybírat jogurty. Někdo doporučuje Holladndii, někdo ten, co zraje v kelímku, někdo dát si radši pár kliků...
Já jsem určitě v Partičce pro řeckých jogurtů. Jestli jste ho ještě nezkoušeli, doporučuju. Je hodně krémový (žádná taková ta tekoucí, na jazyku svědící kyselá cosi) a pokud vyberete variantu bez tuku (v tomto případě vhodnou), v jednom kelímku do sebe dostanete jen něco přes 5 g sacharidů a přitom 14 g bílkovin - což jak víme, je fajn, protože většina z nás potřebuje především dostatečný příjem bílkovin (pozn: jde mimo jiné o tzv. termický efekt potravin, což je množství energie, kterou tělo spotřebuje na zpracování přijatých potravin. U tuků jsou to 2-3%, u sacharidů asi 10 % a u bílkovin až kolem 30% - jeden z důvodů, proč je tak výhodné a potřebné je jíst).

3) Protein není droga
Pokud se vrhnete na zdravou stravu, začnete cvičit a zároveň nemáte obr kurník, který můžete babičce pravidelně vybírat, nebo neumíte povalit krávu, začnou vám možná docházet nápady, jak do sebe dostat potřebné množství bílkovin. A právě v tom může pomoct protein - ne, vážně to není droga nebo steroid, produkt herbalife, nezačne vám po něm tryskat z uší testosteron. Jo a není hnusný. Nebojte se ho.


4) Poslouchejte své tělo
Mám teorii, nijak převratnou, ale zdá se mi, že hodně z nás na ní pamatuje míň často, než bychom měli. A jak tedy tenhle klenot zní? Úžasný Poslouchejte své tělo. Jo, ze začátku vám možná řve do uší "Potřebuješ koblihu, nebo radši dvě a prosímtě, zapij to kofolou, jo?? A dělej!" ale to spíš jen proto, že za roky nezdravého stravování a obecně špatných návyků už má prostě ty instinkty (?) otupené a na jeho "řeči" se projevují se spíš jeho závisloti na cukru, smaženém a podobně. Po nějaké době, kdy se k němu chováte hezky, se ale vzpamatuje. Jíst správné věci mu přijde správné, zvýší se mu citlivost na inzulín (to je dobře) a bude mít chuť se hýbat.

Máte taky nějaké tipy, které podle vás patří do taková základního jídelníčkového přehledu? Ráda se o nich s vámi pobavím:-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama