Nebojme se jíst aneb kolik kalorií má lamí kaše?

15. března 2015 v 9:40 | Llamka |  Kolem okolo
Mám pocit, že většina z nás se vlastně bojí jíst. A pokud jíme zdravě, možná jíme o dost míň, než si myslíme.



Dneska vám nebudu psát suroviny, nutit vás slinat a kupodivu ani vychvalovat posilování :-) Chci se podělit o to, jak zacházíme s tím, kolik toho za den sníme a jestli máme přehled, jestli je to opravdu OK.

Znáte kaloricketabulky.cz ? Já už dlouho, ale tak nějak se mi pořád nechtělo je začít vyplňovat - přišlo mi to zdlouhavé a otravné. No a po chvilce co jsem se je naučila ovládat mě ty mršky začaly vyloženě bavit. Proč vám to píšu? Najednou mi totiž přijde těžké svůj denní příjem naplnit (alespoň pokud se nechci narvat kachnou a Toblerone, jak už se mi to jeden den taky povedlo...červená čísilka pak nestačila blikat!:D). Dost mě to překvapilo, měla jsem dojem, že jím opravdu dost.


Tabulky fungují jednoduše, vyplníte základní údaje o sobě, svých aktivitách a zapisujete všechno, co sníte - samy vám vypočítají optimální příjem makroživin, vlákniny a dalších hodnot. Pokud chcete hubnout, měli byste mít deficit asi 500 kcal za den, při nabírání hmotnosti (svalů) naopak.

Já mám vypočítán příjem (netréninkový den) na asi 2 000 Kcal (což je tak průměrný doporučený příjem pro ženu) a málokdy se mi povede sníst víc než 1 500. Což je dost na nic, když se snažíte o růst svalů, že jo. Schválně si je zkuste vyplnit sami a napište mi, jak jste na tom Usmívající se

Co chci říct je to, že i když už o jídle něco víte, tak pokud jako já vaříte způsobem "trošku" "hrnek" "přiměřeně" a neznáte dokonale nutriční hodnoty potravin, můžete se dost plést. Je prostě rozdíl dát si na snídani párek s rohlíkem a ovesnou kaši s ovocem, i když po tom druhém budete víc najezení.

Netrapte svoje tělo dlouhodobým deficitem, nejvýhodnější a nejzdravější je mít naplno fungující metabolismus. Já si před pár dny koupila kuchyňskou váhu (zodpovědně ji pojmenovala Gabriel) a vaříme spolu...teda vařím já, ale Gabča si tam pěkně stojí a určitě mi fandí.

Abyste na vlastní bulvy viděli, že vám nekecám, udělala jsem vám takový nutriční profil některých mých receptů:

Celozrnná tortila


Cca 400 kcal
Bílkoviny: 28 g
Sacharidy: 46 g
Tuky: 9 g

Kakaová ovesná kaše



Cca 340 kcal
Bílkoviny: 11 g
Sacharidy: 58 g
Tuky: 5 g

Hamburger


Cca 460 kcal
Bílkoviny: 28 g
Sacharidy: 26 g
Tuky: 25 g

Čokoládová pěna


Cca 309 kcal
Bílkoviny: 8 g
Sacharidy: 21 g
Tuky: 20 g

Co na to říkáte? Máte odhad, kolik čeho je v jakém jídle? Vážíte při vaření?
Mějte se krásně a nezapomeňte si jídlo užívat Usmívající se
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Danča Hájková Danča Hájková | E-mail | Web | 18. března 2015 v 18:32 | Reagovat

Ahojky, tvůj blog je super.

Ráda bych ti nabídla spolupráci a nejen díky tvému blogu ti umožnila vydělat si koruny navíc...
Jmenuji se Danča a jsem autorkou fitness bestselleru. Pokud máš zájem, budu ráda, když odepíšeš. Ráda ti předám více informací.

Z důvodu velkého zájmu, přijímám posledních 50 členů. Písni mi prosím co nejdříve :-)

Měj se hezky Danča :-)

www.DancaHajkova.com
partner@hubnutisdancou.cz

2 stihlejsi stihlejsi | Web | 18. března 2015 v 21:40 | Reagovat

Dobrej blog, takovej vod rány :D

3 Terez Terez | 25. března 2015 v 20:45 | Reagovat

Ahoj, strašně mic chválím za tento blog a skvělé recepty. Několik jsem jich sama vyzkoušela a vždy jsem byla maximálně spokojená. Tento článek s obsahem kalorií potravin a ostatních živin mě velmi překvapil a ušetří mi mnoho práce, protože se brzy chystám na celozrnné tortily :) sama na kalorické tabulky nedám dopustit, používám je každý den a opravdu moc děkuji za přidání výživových hodnot, skvělý nápad :)

4 fitness-lamka fitness-lamka | E-mail | Web | 26. března 2015 v 14:06 | Reagovat

[3]: Ahoj Terez, mockrát děkuju za tak milý komentář:-) Takové mě vždycky motivují tvořit něco dalšího a inspirativního...Doufám, že se ti tu bude líbit i dál :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama