Jak cvičit, aby to bylo vidět

30. ledna 2015 v 7:25 | Llamka |  Cvičení
Když cvičíte a ono vám to žere dost času, bolí to a pálí, samozřejmě chcete, aby to taky bylo vidět. Jasně - ten pocit, že jste silnější, mrštnější a naše páteř si píská spokojeností je taky super. Kde je ale sakra ten pekáč buchet??




Vím, že spousta z vás s cvičením teprve začíná, znovuzačíná, nebo prostě jen cítí, že pár teoretických znalostí ho/jí brzdí v pokroku. Rozhodě neříkám, že jsem specialista a naprosto ve všem mám pravdu, navíc vážně respektuju fakt, že každé tělo je jiné a taky potřebuje jiné zacházení, ale přece jen už se sportu věnuju dlouho a tudíž jsem měla spoustu příležitostí dělat hlouposti a chyby (od kdysi vyražených rovnátek na hrazdě až po doslova stovky naběhaných kilometrů). Tak se s vámi dnes podělím o pár znalostí, které vám můžou pomoct klasické chyby obejít.

Go hard or go home
Efektivně necvičíme ve chvíli, kdy je to pro nás víceméně lehké a komfortní. To maximálně tak provozujeme kardio - jak to s ním ale je, mrkněte sem.
Naopak - výsledky ve smyslu růstu svalů uvidíme, když cvičit budeme na hranici svých možností. Tam, kde už to trochu bolí, tam, kde myslíme, že po dalším kliku už bude problém vstát i za cenu čokoládového dortíku na dosah ruky.


Nesoustřeďit se na "oblíbené" části
Na první pohled to může znít divně (proč bych jako nejvíc cvičil nohy, když je už tak mám namakané?) jenže ona je to pravda: pokud máme dejme tomu nejsilnější ruce, cvičit nás je baví nejvíc - nejlépe vidíme pokroky, máme je třeba silnější, než ostatní kolem nás...a v neposlední řadě taky prohlížet si je, jak se u tréninku napínají, dělá dobře našemu egu, že jo :D Jestli chodíte do posilky, určitě tam vídáte týpky, co zvedají nelidské váhy na jednoručkách a pneumatika kolem břicha se jim u toho nestačí třást...

Trénink-strava-odpočinek. Jedno prostě nefuguje bez druhého.
Pro ostřílené nic nového, ale je to tak důležité- když se do fitness pustíme, většinou pak s plnou vervou. Ideálka je ale cvičit 3x-4x týdně hodinu, maximálně hodinu a půl. Pokud to nejde vydržet, dá se mezi to ještě šoupnout ve volné dny semtam kardio. Proč? Při posilování si svaly vlastně "ničíme" - vlákna v nich se zpřetrhávají a když odpočíváme, zacelují se a tím vlastně sval roste. To je s největší pravděpodobností (říkám s pravděpodobností, protože úplně 100% tato teorie potvrzená není) taky důvod, proč svaly druhý den po tréninku bolí. Co k tomu však potřebují?
a) bílkoviny, aby se měly svaly z čeho stavět,
b) odpočinek, aby to měly kdy dělat.


Okrasný tukový prstenec kryje snahu
Svaly jsou pochopitelně na většině míst kryty podkožním tukem - pokud tedy mají být vidět, je jasné, co dalšího k tomu potřebují (jo, mně se to taky nelíbí, nemyslete si).

Nepřetěžovat silnější stranu
Pokud jsi pravák, máš pravou stranu silnější. Což může vést k tomu, že když provádíš cvik, kde by měly rovnoměrně zabírat obě strany těla, dost možná velkou část tíhy nese spíš strana pravá. Proto je potřeba se na to soustředit - a cvičit pokud možno i cviky, kde strany těla používáme zvlášť. Na to je skvělá má oblíbená posilovací pomůcka kettlebell - víc o něm zde.


A co funguje vám? Potěší mě vaše postřehy a zkušenosti. Mějte se a posilujte!:-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Saša Saša | E-mail | Web | 6. února 2015 v 16:59 | Reagovat

ja osobne na sebe po vyše roku vidím zmeny, ale nie také, ako by som si priala :-) niežeby som necvičila dosť, skôr som to preháňala a málo som jedla, takže až teraz, posledné 3-4 mesiace cítim aj väčšiu silu, aj pevnosť svalov.    A článoček zase kvalitný, klobúk dole. ;-)

2 fitness-lamka fitness-lamka | E-mail | Web | 9. února 2015 v 11:23 | Reagovat

[1]: Děkuju :-) Je to tak,je nutné i dostatečně jíst - jak už jsem psala, jedno bez druhého prostě nefunguje:-)

3 stihlejsi stihlejsi | Web | 9. února 2015 v 12:39 | Reagovat

Hezký motivační článek :)

4 fitness-lamka fitness-lamka | Web | 19. února 2015 v 13:57 | Reagovat

[3]: Děkuji :-)

5 not-princess not-princess | E-mail | Web | 8. března 2015 v 0:17 | Reagovat

Skvělůý článek! Jsem moc ráda, že jsem se tu dočetla o tom zotavování svalů, protože jsem v úterý řešila, jestli cvičit přes bolest svalů nebo se do cvičení dát až další den-nakonec jsem si vybrala druhou možnost a jsem za to ráda :D !

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama