Kardio nebo posilování? Aneb jak se neproběhat ke tloušťce

20. prosince 2014 v 18:59 | Llamka |  Cvičení
Někde jsem četla zajímavou věc - všichni, kteří se hodiny moří na běžícím páse nebo několikrát týdně poskakují ve stylu "step táááááč" , by se měli po aerobikovém sále rozhlédnout. Dost možná totiž zjistí, že jediný, kdo je tam štíhlý, je cvičitelka.



Když se člověk rozhodne něco se sebou dělat (=zhubnou, jak jinak), okamžitě se z všemožných zaručených zdrojů dozví, že musí zařadit pohyb a tak teda šup šup na běžící pás nebo lekci spinningu (nedávno jsem v čekárně u doktora dostala do ruky pofiderní plátek, kde na dietu doporučovali párek v rohlíku. PÁREK V ROHLÍKU. Nejdřív jsem zkoumala, jestli je to opravdu součástí článku a náhodou se to tam jen nepřilepilo:D A ono ne). Že spálí kalorie a jedině tak se zbaví tuku. Něco na tom je, JENOMŽE.

Při kardio cvičení, pokud jsme dostatečně zkušení nebo máme pomocníka v podobě měřiče a udržujeme svůj tep na optimální hladině, spalujeme opravdu nejvíce kalorií, při nejlepším dokonce až 500 kcal za hodinu! To se zdá jako supr číslo, že? Nutno ale podotknout, že rozhodně jsme celou dobu nespalovali tuky, protože prvních minimálně dvacet minut tělo pálilo dostupnější sacharidy. Navíc, co se nestane - maximálně po půl hodině po tréninku už jsme na původní hladině bazálního metabolismu a nic moc dalšího se neděje.

Oproti tomu při posilovacím tréninku se o tep nikdo moc nestará. Ono stačí, jak si u toho musíte hlídat dýchání, správné polohy těla a taky vydýchávat bolest, že jo:D Při takovéto zátěži tedy extrémní množství kalorií nepálíme. Proč teda nevyužít raději výhody kardia? Především proto, že když už jsme doma na gauči, sledujeme stopadesátýosmý díl růžovky a svaly se zacelují z posilovacího tréninku, náš bazální metabolismus je výrazně vyšší s každým dalším kilem svalu (=i v klidu spalují více energie).


A co víc - posilovací trénink podporuje tvorbu testosteronu, který má pochopitelně na svědomí to, že se nám buduje svalová hmota. Kardio cvičením naopak vylučujeme více stresového hormonu a ta sviňucha nám v důsledku vyvolává vlčí hlad.

Ano, pokud chceme vytvarovat břicho, bez shození špíčku kolem pupíku to prostě nepůjde, pokud nám nestačí si tam ten pekáč buchet namalovat. Ne zrovna výjimečně vidíte v posilovně chlapíka, který má ruce jako lopaty, ale kolem pasu se mu to podezřele třepe...

Verdikt? To, že většina těch, kteří mají pěkně vypracované tělo se nejpozději po nějaké době dala na posilování, má svůj důvod. Pěstování svalů je chytřejší a účinnější metoda.

Jak jste na tom vy, preferujete kardio nebo posilovnu? Co se vám líp osvědčilo?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Vicky Vicky | Web | 20. prosince 2014 v 19:03 | Reagovat

pekný blog ;-)

2 Emily M Emily M | Web | 4. ledna 2015 v 20:15 | Reagovat

Úžasný to tu máš :) Jednoznačně posilování s kardiem dohromady :D

3 fitness-lamka fitness-lamka | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 10:03 | Reagovat

[2]:Moc děkuju:-) Souhlasím. Roky jsem byla zastáncem kardia, ale je fakt, že už celkem po chvíli silového tréninku jsou vidět výsledky, které jen při kardio tréninku prostě nebyly:-)

4 Saša Saša | E-mail | Web | 24. ledna 2015 v 18:22 | Reagovat

súhlasím so všetkým, čo je v tomto článku napísané, dobrá práca ;-) :-D

5 fitness-lamka fitness-lamka | E-mail | Web | 26. ledna 2015 v 11:51 | Reagovat

[4]: Děkuju, Saši:-) Potěšilo:-)

6 Meripo Meripo | 25. října 2015 v 7:50 | Reagovat

Kreatin, nebo Creatin?

http://www.suplementy.cz/kreatin/

7 dagi dagi | 20. prosince 2016 v 12:15 | Reagovat

Ještě než si dáte nějaké suplementy, mrkněte na jejich hodnocení:

http://hodnocenisuplementu.cz/suplementy

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama